1. Droge opslagcontainer

De meest gebruikte zeecontainers; ze zijn er in verschillende dimensies gestandaardiseerd door ISO. Ze worden gebruikt voor het verzenden van droge materialen en zijn verkrijgbaar in de grootte 20ft, 40 ft en 10ft.

2. Platte rekcontainer

Met inklapbare zijkanten zijn dit net eenvoudige transportcontainers voor opslag waarbij de zijkanten kunnen worden gevouwen om een ​​plat rek te maken voor het verzenden van een breed scala aan goederen.

3. Open de bovenste container

Met een cabriokap die volledig kan worden verwijderd om een ​​open bovenkant te maken, zodat materialen van elke hoogte gemakkelijk kunnen worden verzonden.

4. Tunnelcontainer

Containeropslageenheden voorzien van deuren aan beide uiteinden van de container, ze zijn uiterst behulpzaam bij het snel laden en lossen van materialen.

5. Open de zijopslagcontainer

Deze opslageenheden zijn voorzien van deuren die kunnen veranderen in volledig open zijkanten voor een veel bredere ruimte voor het laden van materialen.

6. Dubbele deuren container

Het zijn een soort opslageenheden die zijn voorzien van dubbele deuren, waardoor er meer ruimte is voor het laden en lossen van materialen. Bouwmaterialen omvatten staal, ijzer, enz. In gestandaardiseerde maten van 20ft en 40ft.

7. Gekoelde ISO-containers

Dit zijn temperatuurgeregelde transportcontainers die altijd een zorgvuldig gecontroleerde lage temperatuur hebben. Ze worden uitsluitend gebruikt voor het verzenden van bederfelijke stoffen zoals fruit en groenten over lange afstanden.

8. Geïsoleerde of thermische containers

Dit zijn de transportcontainers die worden geleverd met een gereguleerde temperatuurregeling waarmee ze een hogere temperatuur kunnen handhaven.
De materiaalkeuze is zo gedaan om ze een lange levensduur te geven zonder te worden beschadigd door constante blootstelling aan hoge temperaturen. Ze zijn het meest geschikt voor langeafstandstransport van producten.

9. Tanks

Containeropslageenheden die meestal worden gebruikt voor het transport van vloeibare materialen, worden door een groot deel van de gehele scheepvaartindustrie gebruikt. Ze zijn meestal gemaakt van sterk staal of andere corrosiewerende materialen waardoor ze lang meegaan en de materialen beschermen.

10. Container voor ladingopslag

Een opvouwbare container, dit is een van de gespecialiseerde container-eenheden gemaakt voor het transport van sets of stapels materialen. Ze zijn gemaakt van dik en sterk gaas, samen met rollen die hun gemakkelijke beweging mogelijk maken. De beschikbaarheid in een reeks gekleurde gaasjes maakt deze zeecontainerunits een beetje vrolijker.

11. Halve hoogte containers

Een ander soort transportcontainers omvat halfhoge containers. Meestal gemaakt van staal, deze containers zijn de helft van de hoogte van full-size containers. Vooral gebruikt voor goede doeleinden zoals steenkool, stenen enz. Die gemakkelijk moeten worden geladen en gelost.

12. Autovervoerders

Autovervoerders zijn containeropslageenheden die speciaal zijn gemaakt voor het vervoer van auto’s over lange afstanden. Ze worden geleverd met inklapbare zijkanten die ervoor zorgen dat een auto goed in de containers past zonder het risico te worden beschadigd of van de plek weg te rijden.

13. Tussentijdse bulkcontainercontainers

Dit zijn gespecialiseerde opslagcontainers die uitsluitend zijn gemaakt voor tussentijdse verzending van goederen.