Zeecontainers spelen een belangrijke rol in ons leven, maar vanwege het feit dat ze het grootste deel van hun tijd op zee of op doorreis doorbrengen, denken we er zelden aan. De wereld draait op handel, en de zeecontainer is het belangrijkste middel om die handel te bieden, dus misschien moeten we de rol overwegen die ze spelen in onze steeds complexere economie. De volgende keer dat u een opslagcontainer in NYC ziet, zijn hier een paar dingen waarmee u rekening moet houden.

Gemaakt in China

We weten dat China veel dingen maakt, maar wist je dat ze bijna 97 procent van alle containers maken? Het doet geen pijn dat zoveel van de geproduceerde goederen ter wereld ook uit China komen.
Uitgevonden in 1956

Een heer genaamd Malcolm McLean vond in 1956 de eerste metalen container uit ter vervanging van de traditionele afhandeling van bulkgoederen.

Er zijn er veel

Naar schatting zijn er wereldwijd meer dan 17 miljoen actieve zeecontainers die in totaal 200 miljoen ritten per jaar maken. Dat zou je een idee moeten geven van de enorme schaal die de moderne wereldhandel is.

Er zijn veel schepen

De kosten van nieuwe voeringbouw om al die containers te verwerken, zijn meer dan $ 236 miljard, verspreid over een dozijn landen.

Ze worden niet alleen gebruikt voor verzending

Zeecontainers zijn ongelooflijk veelzijdig. Inclusief de containers die voor de scheepvaart werden gebruikt, waren er in 2010 wereldwijd naar schatting 500 miljoen containers. Ze worden vaak gebruikt bij de bouw van huizen en kantoren en zijn zelfs beschikbaar als verhuur van opslagcontainers in NYC.
Ze halen het niet altijd

Hoewel het verliezen van een scheepscontainer een zeldzame gebeurtenis is, gaan jaarlijks ongeveer 675 zeecontainers verloren op zee.

De haven van Shanghai

De drukste haven ter wereld, de haven van Shanghai verwerkt meer dan 33 miljoen containers per jaar. Ter vergelijking: de haven van New York en New Jersey – een van de drukste ter wereld – verwerkt iets meer dan 3 miljoen.

Container grootte

Een standaard TEU (Twenty-Foot Equivalent Unit) -container kan 3.500 schoenendozen bevatten, terwijl een kubus van 40 voet hoog minstens 8.000 schoenendozen kan bevatten.

Een lange levensduur

Zeecontainers vereisen niet veel onderhoud, maar met gewoon regelmatig onderhoud kan een typische zeecontainer meer dan 20 jaar meegaan.

De goedkoopste manier om goederen te verplaatsen

Meer dan 95 procent van alle lading in de wereld verplaatst zich per schip, en bijna allemaal binnen zeecontainers. Gezien de hoge transportkosten, kan de enorme snelheid en efficiëntie van verzending nergens anders worden gerepliceerd.

De verzendcontainer is alomtegenwoordig. Van zijn functie in de scheepvaart tot het toegenomen gebruik als bouwmateriaal, de zeecontainer is een van de meest herkenbare aspecten van het moderne leven.